in

OOZI 

Mesto Trnava, ktoré je známe viacerými progresívnymi konceptmi nielen v oblasti gastronómie, má ďalšiu novinku. Na prelome rokov 2022 a 2023 tu vznikol moderný industriálny priestor s názvom OOZI, ktorého súčasťou je projekt COOFFEE & BAR.

Hlavnou víziou jeho autorov bolo vytvoriť v meste moderný priestor, kde bude kvalita na prvom mieste. „Prvotnou myšlienkou bolo otvoriť popri prenájmoch a rôznych eventoch malý espresso bar s dôrazom na kvalitnú výberovú kávu. Pri tvorbe konceptu sa to tak nejako organicky vyvíjalo a povedali sme si, prečo by sme ľuďom nedopriali viac? Napokon vznikol COOFFEE & BAR, kde sme ku kvalitnej káve pripravovanej nadštandardnou technológiou pridali aj cocktaily. Čím sa líšime od ostatných barov v Trnave a okolí? Priestorom a prístupom. Ak treba, dokážeme usadiť a uspokojiť aj 200 hostí,“ hovorí jeden z tvorcov konceptu Samuel Ševčík.

Za projektom stojí viacero profesionálov z oblasti gastronómie – Šimon Janík má na starosti baristiku, výberovú kávu majú od slovenskej pražiarne GORIFFEE. Barovej sekcii šéfuje mladý, no skúsený barman Laci Fajin, ktorý zostavil aj cocktail menu zložené zo šiestich cocktailov. „Bestsellerom sa počas nášho prvého leta na scéne stal náš signature cocktail OOZI VIBES – vyladené, osviežujúce spojenie írskej whiskey, craftového piva typu IPA, marhuľovo-vanilkového sirupu a bergamotu. Pevný základ dopĺňajú kvalitné rumy a giny, ktoré sme vyberali spolu s Robom Šajtlavom,“ dopĺňa Samuel Ševčík.

Netradičný interiér priestoru je dielom architektky Kataríny Viskupičovej. Urbanistická kombinácia čiernej farby a prírodnej tehly dodala celému projektu dizajn, ktorý rozžiaril inak všednú priemyselnú zónu. Aj vďaka tomu je tento objekt na jednej z najfrekventovanejších trnavských ulíc neprehliadnuteľný. Hangár, ktorý predtým slúžil ako sklad vodoinštalatérskych potrieb, sa premenil na dvojposchodový eventový space, ktorého súčasťou je aj COOFFEE & BAR. Hangár skrýva tiež priestranné zázemie pre gastro, ale aj concept store, v ktorom nájdete napríklad štýlové mestské bajky či OOZI merch. Zo šatní a kancelárskych priestorov sa stala privátna zóna na menšie eventy s kapacitou do 60 hostí. „Myslím si, že OOZI HOUSE poskytuje ten najväčší komfort, v ktorom môžete tvoriť či aktívne si oddýchnuť pri partičke biliardu, šípok alebo si zajazdiť na F1 trenažéri,“ objasňuje Samuel Ševčík.

A komu je bar vlastne určený? „Bar a vlastne celý priestor je pre každého, kto chce pridať ruku k dielu. Najlepšie to vystihuje náš claim ,space that gives space‘, čiže ,priestor, ktorý dáva priestor‘. Môžete si dať výberovú kávu či kúpiť balíček domov, personál vám s výberom rád poradí. Pracujeme s najmodernejšími technológiami, a preto každé ráno nastavujeme mlynce, aby vaše espresso či batch chutili nezabudnuteľne. La Marzocco Linea PB na klasické kávové nápoje, Fetco XTS na alternatívnu prípravu kávy či Naiko na nitro coldbrew, u nás si na káve pochutí aj ten najväčší fajnšmeker.“ Cez víkendy si tu hostia vychutnávajú cocktaily, slovenský výber vín či pív. Víkendovú náladu dotvára DJ či živá kapela. V letných mesiacoch si môžete posedieť na priestrannej terase pri vodnej fajke, streetfood chuťovkách alebo sa zabaviť na rôznych eventoch pre verejnosť. „Hudobné žánre sú rôzne a snažíme sa prilákať naozaj širokú skupinu ľudí približne od 21 až do nekonečna… Lebo vek je len číslo a návšteva u nás má v človeku zanechať zážitok na celý život,“ vysvetľuje Samuel.

A aké sú plány do budúcnosti? „Chceme našu komunitu rozširovať a dostávať do povedomia našich hostí rôzne eventy. Tento rok sme odštartovali spoluprácu s miestnou firmou Cocktail Vibes, ktorá je známa svojimi eventmi po celom Slovensku. Rumfest, Ginové či Rumové Nádvorie tento rok pokračovalo u nás s afterparties, ktoré mali naozaj úspech a plánujeme v tom pokračovať. Chceme prinášať najnovšie trendy a ukázať ľuďom z gastra či bežným konzumentom, že aj v roku 2023 sa dá robiť tento biznis na top úrovni. Radi by sme do Trnavy prilákali ľudí z celého Slovenska či zahraničia, aby odchádzali s pocitom, že sem raz zoberú svojho kamaráta či obchodného partnera. A chceli by sme rozvíjať povedomie o trnavskom gastre, pretože si to toto mesto zaslúži.  A nakoniec zanechať niečo ďalším generáciám, byť vzorom a zároveň motiváciou pre ostatné projekty.“

THE WORLD’S 50 BEST BARS

JAN ŠEBEK